Jump to content

Két díjat nyert az Operaház a vállalati filmek cannes-i fesztiválján

2014. 10. 03. 17:22

Két díjat nyert a Magyar Állami Operaház Ahol kinyílik a világ (Where a world unfolds) című imázs-filmje a vállalati filmek cannes-i fesztiválján: a film zenéje, Gulya Róbert szerzeménye abszolút győztesként a legjobb zenéért járó Fekete Delfin-díjat, maga a film pedig a legjobb imázs-film kategóriájában az Ezüst Delfin-díjat nyerte el, ezzel a versenyben a legjobbak között végzett.

A díjakat Ókovács Szilveszter főigazgató, Turkovics Monika marketing- és kommunikációs igazgató, Gulya Róbert zeneszerző, Gács Tamás rendező és Végh Endre kreatív igazgató vette át csütörtök este.

A Cannes Corporate Media & TV Awards vállalati filmeket díjazó versenyére 725 pályázat érkezett be szerte a világból, közülük 141 kapta meg az Arany, az Ezüst, illetve a Fekete Delfin-díjat a 36 kategória valamelyikében. (Az Arany és az Ezüst Delfin-díj minden kategóriában kiosztható, a Fekete Delfin-díjat csak bizonyos kategóriákban ítélik oda.) Az imázs-film kategóriájában a Magyar Állami Operaház olyan megrendelőkkel versenyzett, mint a Red Bull, az Audi vagy a Hong Kong Shanghai Hotel.

Az ötödször megrendezett fesztiválon a világ kiemelkedő vállalati filmjeit, online és televíziós dokumentumfilmjei versengenek. A filmes, marketing- és kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri 36 tagú, tagja többek közt a digitális tartalomgyártással 30 éve foglalkozó Peter Beck, a Svájci Filmszövetség elnöke, Zbigniew Zmudzki, a Peter and the Wolf című Oscar-díjas animációs rövidfilm producere és Michael Kögler, televíziós tartalomgyártással foglalkozó Emmy-díjas szakember.

A Cannes-ban díjazott imázs-filmet a YouTube-on közel 81 ezerszer töltötték le, a Facebookon 2500-an osztották meg, ami több mint 600 ezres elérést hozott. A vállalati filmek fesztiváljának idei Fehér Delfin-szobrocskával járó Nagydíjával a Suva svájci biztosítótársaság Az élethez bátorság kell című produkcióját jutalmazták.

(fotó: ybl2014.hu, forrás: MTI)